Fysiotherapie

Eshofsestraat 14

6662AV Elst

E-mail: info@fysiohetstation.nl

Binnen 24 uur een afspraak.

Flexibele openingstijden.

Fysiotherapie

Wij zijn een internationaal georiënteerde fysiotherapie; wij proberen eventuele culturele verschillen met allochtone cliënten te overbruggen.

Als fysiotherapie hebben we voldoende faciliteiten: oefen ruimte met loopband, crosstrainer, fiets, pulley, enz.

Claudicatio intermittens looptraining: we zijn geregistreerd bij Chronisch ZorgNet.

Hieronder een paar voorbeelden waarbij de fysiotherapeut u van dienst kan zijn.

kinderfysiotherapie                                            bewegingsanalyse

sportfysiotherapie                                              sportadvies

manuele therapie                                               blessures

zwangerschap                                                    medical taping

revalidatie                                                          claudicatio intermittens

rug-, nek-, knie- en schouderklachten               oefengroepen

fitheidstest                                                         COPD

urineverlies                                                        bekkeninstabiliteit

orthopedie                                                         CVA

Ouderenzorg/geriatrie                                       Dry Needling

Rug- en nekklachten

Rug- en nekklachten zijn een veel voorkomend probleem: het is een van de meest voorkomende

pijnklachten in Nederland. Rug- en nekklachten kunnen veroorzaakt worden door tal van oorzaken, zoals krachtvermindering van rug- en buikspieren, overbelasting, leeftijd, depressies en angst.

Ofschoon het niet altijd gemakkelijk is om de bron van de klachten te achterhalen, is het wel mogelijk om de pijn te verlichten. Na een onderzoek wordt er een behandelplan opgesteld samen met de klant, gericht op zijn of haar specifieke klachten.

Medical Taping

Bij spieraandoeningen is het bewegen vaak pijnlijk. Echter, voor een optimaal herstel van de aangedane spieren is beweging heel belangrijk. Medical Taping is een methode waarbij speciale tape wordt gebruikt die ervoor zorgt dat je eigen bewegingen worden ondersteund. Verder ontstaat er door het gebruik van de tape een liftend effect van de opperhuid, wat zorgt voor o.a. een verbeterde afvoer van afvalstoffen, betere bloedcirculatie en verlichting bij zwelling. Dit alles bijelkaar zorgt voor een sneller herstel.